Ajuntament de l'Alcudia de Veo

Dijous, Octubre 17, 2013 - 09:15
Ruta: Oliveres

L’Associació d’Amics de l’Olivera està treballant per la conservació del patrimoni de l’olivar. Les Oliveres del Parc és un projecte que vol donar a conèixer els monuments vivents, oliveres, que encara tenim dins del parc i la seua importància tant per l’agricultura com pel paisatge.

La ruta de les oliveres a Alcúdia discorre bàsicament per les partides “Olivares” i “Peña Negra”, i per les pedanies de Veo i Benitandús.

Seguint la carretera CV – 215 en direcció a Algímia, al Km 1’4, trobem a la dreta l’entrada cap a “Olivares”. Seguint la pista trobarem els primers bancals d’oliveres, algunes d’elles abandonades. Per aquest motiu no hi ha cap de port espectacular, però sí de soca partida i retorçuda, Oliveres de la partida Peña Negra com és típic en aquests arbres. La millor manera de visitar aquesta partida és caminant i, per això, el millor serà deixar el cotxe sota alguna ombra i passejar per la zona per observar els diferents exemplars.

Tenim l’opció de visitar el Despoblat de Jinquer, una població de la Serra d’Espadà que va ser abandonada durant la guerra civil. Per arribar, no hem de deixar el camí principal, el Camí del Jinquer, per on haurem de seguir amb el cotxe durant uns 15 minuts. El poble el vorem a la nostra dreta, amb les cases caigudes i cobertes de vegetació.

Per a seguir amb la ruta hem de tornar a la carretera CV – 215 i, seguint a la dreta en direcció a Algímia, haurem d’agafar una pista que trobarem a la dreta al Km 1’8, al cap de 400 metres, per on accedirem a la partida “Peña Negra”. Aquest camí també travessa bancals d’oliveres, algunes d’elles de certa envergadura, encara que no estan molt a la vista. El millor serà baixar del cotxe i passejar per la zona per trobar els millors exemplars.

Una volta haurem visitat aquestes partides tornarem cap a Alcúdia, perquè la ruta segueix per les pedanies de Veo i Benitandús. En eixir del poble agafarem la CV – 223 en direcció a Veo, un poble petit i emblanquinat que trobarem al cap de pocs minuts, i on recomanem fer una parada. De camí a Benitandús podrem admirar, al nostre davant, unes impressionants roques, conegudes com els Orgues de Benitandús, de 724 m, i l’entrada a la pedania la trobarem al Km 23’8.