L'abonament social telefónic és un descompte en la factura de telefonia que aplica la companyia de Movistar com a ama de les reds telefoniques. Aquest descompte va especialment dirigit a jubilats i a pensionistes.
Es un gran desconegut ja que molts pensionistes ni tan sols saben que s'aplica. La solicitud es gestiona a través de:
- Correu electrónic: abonosocial@telefonica.com
- Correu postal: Apartado de correos 423 (48080) Bilbao.
- Fax: 901503700
Els requisits de s'han de complir per a poder beneficiar-se son els següents:
-
jubilat o pensionista.
-
Renta familiar (9.023,50 euros) no deu superar el 120% del IPREM
-
Matrimoni. I matrimonio separat legalment.
Independenement de la via de solicitut s'haurà de presentar la mateixa documentació, la següent:
-
Llibre de familia
-
Fotocopia DNI de tots els membres de la unitat familiar
-
Certificat d'empadronament
-
Certificat d'IRPF
-
Certificat de Pensió mensual expedit per la seguretat social
També poden realitzar un test de velocitat per a comprovar la seua conexió. Per poder realitzar la solicitud es necessari nom i cognoms del titular de la linea, en cas de que el solicitant siga el cònjuge seria necessari nom, cognoms i DNI. El número de teléfon d'on ho va a solicitar i la documentació que acredite la seua situació familiar i la condició de pensionista o jubilat.
L'abonament social tèrmic és un descompte aplicat en la factura de subministrament de gas.
Va dedicat a qualsevol tipus de gas o combustible que utilitze i s'otorga per mitjà de xecs que oscil·len depén de la zona on resida,si és mes va fregir o mes càlid. És imprescindible que el sol·licitant siga el titular de la llum i el gas és a dir d'ambdós subministraments ja que només es concedix si ja té prèviament concedit el bo social elèctric.
Es sol·licita de la mateixa manera que el bo social elèctric , pot gestionar-se per mitjà de sol·licitud en les oficines físiques de les companyies de gas i llum (comercialitzadores de referència) , per correu postal , fax o correu electrònic.
Especialistes en pobresa energètica apunten que encara queden moltes persones que són col·lectius vulnerables que no han tramitat la sol·licitud encara per complexitat del procés o falta d'informació respecte d'això.